miercuri, 5 iunie 2013

Nu, multumesc, fie-mea nu mananca biscuiti!

Cam asa raspund de fiecare data la "ofertele" pe care le primesc in parcuri sau la locurile de joaca de la bunici, mamici sau bone. Si, bineinteles, ca primesc doar priviri mirate si putin contrariate de refuzul meu.
Ca sa scap de eticheta de "nebuna cartierului", prietena mea m-a sfatuit sa le spun ca nu vreau sa manance Ioana ca sa nu ii strice pofta de mancare. Eu n-am fost atat de diplomata pana acum dar de acum, gata, voi scapa mai usor.
Da, fie-mea chiar nu mananca biscuiti. Nicidecum din comert si nici facuti de mine in casa. Adica nu le vad rostul, ea se ingrasa si din legume, fructe, carne, oua, iaurt, lapte, branza, nu ii mai trebuie si fainoase dulci, procesate cine stie cum si de catre cine. Nu, multumesc! Si nici cereale nu a mancat pana pe la 13 luni cand am vazut eu ca i-au dat premolarii si un molar si atunci m-am gandit ca e ok sa ii introduc si cerealele in alimentatie.
De ce spun de molari, ce legatura au cu cerealele? Am citit aici (este vorba de articolul meu de capatai pe care l-am citit acum un an inainte sa incep diversificarea Ioanei; am ramas fidela blogului Ralucai, are articole de bun simt si foarte bine documentate) ca pana la un an, de fapt pana cand micutilor nu le apar molarii, corpul uman nu secreta amilaza, o enzima responsabila cu digestia cerealelor. Asa ca cerealele nu sunt digerate cum trebuie, iar bebelusul se constipa sau are gaze sau pur si simplu il umflam cu cereale care nu ii aduc niciun beneficiu, sunt doar un balast.  Asa ca eu nu i-am dat cereale pana la aparitia maselutelor. Si acum ii dau din joi in pasti.
Ce sa mai spun de paine. Singura data cand i-am dat a fost acum doua saptamani cand fie-mea era deranjata la stomacel, avea scaune moi si nu am reusit s-o intaresc pe cale naturala decat cu paine prajita cu branzica de vaci. Si i-am dat paine de brutarie, e o brutarie de unde cumpara ai mei paine, care face o paine densa care a doua zi se intareste, adica pare mai naturala. Dar oricum nu i-am mai dat de atunci si nu simt ca are nevoie. Ea chiar mananca cat pot eu de sanatos sa ii dau.
Si daca eu nu mananc alimente procesate, gen biscuiti, pufuleti, ei de ce i-as da?
Asa ca, nu, multumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu